top banner
LiveZilla Live Help
بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران
بنیاد ملی بازی های رایانه ای
www.ircg.ir

  • بازی‌های فناورانه با چاقی کودکان مقابله می‌کنند
     میترا جلیلیپیشرفت تکنولوژی درچند دهه اخیر، زندگی بشر را دستخوش تغییر و تحولات فراوانی کرده است که سبک زندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. روزگاری حیاط خانه‌ها امن ترین جا برای کودکان محسوب می‌شد تا در آن بدوند و کودکی کنند و در خلال بازی‌هایی پرجست وخیز، با هم بودن و تعامل با جامعه را یاد بگیرند؛ چنین بازی‌هایی علاوه بر درس زندگی، به ‌آنها کمک می‌کرد تا کالری‌های دریافتی خود را بسوزانند و چاقی کودکان نمود چندانی نداشته باشد؛ موضوعی که حالا با تغییر سبک زندگی مردم و تبدیل خانه‌های بزرگ به ...

  • اولین اطلاعات از بازی جنون سیاه : تله
    « تازه ترین شماره روزنامه "صبا" با عکس روی جلدی که کاملا اختصاصی است منتشر شد. این عکس مربوط است به یک بازی ایرانی به نام "جنون سیاه: تله" که برای اولین بار اطلاعات کامل آن از طریق صبا رونمایی میشود. » روزنامه صبا امروز اولین پیش نمایش اختصاصی از بازی جنون سیاه رو منتشر کرد. پیش نمایشی که گوشه ای از اون رو در اختیار شما علاقه مندان به بازی های ایرانی قرار میدیم. 1 - داستان جنون سیاه در آینده ای نه چندان دور و در نقطه ای نامعلوم از سیاره زمین به وقوع می پیوندد. 2 - شخصیت ...

  • عناوین 8 بازی رایانه‌ای ایرانی فاقد مجوز اعلام شد
    معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که بازی‌های "کندی دراپ"، "41148"، "محرمانه"، "فینگربال"،"بستور"،"تنیس روی میز"، "موتورسواری ایرانی" و "زامبی‌های بدبخت" فاقد مجوز ساخت و عرضه  از این بنیاد است. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، براساس قانون، نظارت برتولید (مجوز ساخت) و توزیع و نشر (مجوز عرضه) بازی های رایانه ای و ویدیویی به عهده این بنیاد است.همچنین پیشتر ...

  • نعل وارونه بر بازی‌های کودکانه
    خبرگزاری تسنیم: امروزه کودکان بیشتر اوقات فراغت خود را با بازی‌های رایانه‌ای سپری می‌کنند و حجم غالب این بازی‌ها نیز متعلق به بازی‌های خارجی است که نه‌تنها سنخیتی با فرهنگ ما ندارد که اتفاقا عمده آن‌ها هدفی جز تخریب فرهنگ و اعتقادات ما را ندارند. به گزارش خبرنگار اجتماعی بازی‌های کودکانه مخصوصاً در فضای باز و همراه با سایر کودکان یکی از بهترین راهکارها برای ارائه آموزش‌های مختلف و اجتماعی کردن شخصیت کودکان است که متأسفانه در سال‌های اخیر، به موازات بی‌تدبیری مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی، ...

  • چهره مخدوش بچه های جنگ در بازی جنگ
    فاصله نسل چهارم با نسل اوایل انقلاب و جنگ سبب شده تا ابعاد نبرد فداکارانه سربازان بیش از اینکه برای سنین امروز به خصوص نونهال و نوجوان به عنوان نماد ایثار و شهامت تجلی شود، با ترویج بازی های خشن رایانه ای شیوه ای متضاد پدید آورد. نسل جنگ سرشار از ایثار بود، دفاع از اعتقادات و ارزش ها، حس وطن دوستی، ایثار و فداکاری در راه اسلام، لبیک به فرمایش امام راحل و جانفشانی در راه نظام مقدس اسلامی.بچه های جنگ هرگز حس خشونت و خونریزی را در خود تقویت نکردند اما در میدان جنگ بازیگر اصلی در دفاع از ...

  • چهره مخدوش بچه های جنگ در بازی جنگ
    فاصله نسل چهارم با نسل اوایل انقلاب و جنگ سبب شده تا ابعاد نبرد فداکارانه سربازان بیش از اینکه برای سنین امروز به خصوص نونهال و نوجوان به عنوان نماد ایثار و شهامت تجلی شود، با ترویج بازی های خشن رایانه ای شیوه ای متضاد پدید آورد. نسل جنگ سرشار از ایثار بود، دفاع از اعتقادات و ارزش ها، حس وطن دوستی، ایثار و فداکاری در راه اسلام، لبیک به فرمایش امام راحل و جانفشانی در راه نظام مقدس اسلامی.بچه های جنگ هرگز حس خشونت و خونریزی را در خود تقویت نکردند اما در میدان جنگ بازیگر اصلی در دفاع از ...

  • اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان
    آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله ی کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود در آورده است.اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانانپدیده ی جدید دانش بشری که تقریباً در همه ی شئون زندگی اسنان راه یافته است. همچون دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد که یک روی آن استفاده صحیح در کارها و کمک به رشد و سعادت بشر است و روی دیگر آن استفاده غلط است که معمولاً جز در موارد علمی و شغلی از آن ...

  • اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان
    آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله ی کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود در آورده است.اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانانپدیده ی جدید دانش بشری که تقریباً در همه ی شئون زندگی اسنان راه یافته است. همچون دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد که یک روی آن استفاده صحیح در کارها و کمک به رشد و سعادت بشر است و روی دیگر آن استفاده غلط است که معمولاً جز در موارد علمی و شغلی از آن ...

  • نخستین تریلر بازی "جنون سیاه: تله" منتشر شد
    نخستین تریلر بازی "جنون سیاه: تله" از تولیدات  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که در شرکت فن آوران توسن گام  ساخته شده است، منتشر شد.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"هادی جعفری منفرد" مدیر پروزه بازی جنون سیاه: تله  گفت که امروز (سه شنبه) همزمان با رونمایی از سایت این بازی، نخستین تریلر رسمی این بازی نیز منتشر شد.وی ادامه داد: سایت رسمی بازی جنون سیاه به آدرس www.darkmadnessgame.com برای علاقه مندان به این بازی راه اندازی شده است .مدیر پروژه ...

  • معرفی بهترین بازی اکشن ایرانی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
    دبیرخانه دایمی  چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اعلام کرد که بهترین بازی ایرانی در گونه (ژانر) ماجرایی– اکشن در این رویداد فرهنگی و در قالب بخش اصلی انتخاب و معرفی می‌شود.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی ماجرایی – اکشن به آثاری که تلفیقی از عناصر ژانر پرتحرک (اکشن) و و ماجرایی است، اطلاق می شود. از بین عناصر متعدد این گونه می توان به "داستان ماجراجویانه"، کارکترهای شخصیت پردازی شده"، "سیستم مبارزه " و "چالش های موقعیتی" ...

  • با ˈواقعیت افزودهˈ در شیشه های جدید خودرو به جای رانندگی بازی کنید
    یک شرکت فناوری شیشه جلوی اتومبیل واقعیت افزوده ای را ارایه کرده است که با استفاده از آن می توان فرآیند رانندگی را به صورت یکبازی رایانه ای دنبال کرد.این طرح مفهومی قابلیت های جالبی از جمله پیشنهاد و نمایش مسیر مطلوب، به تصویر کشیدن زمان های مناسب برای ترمز کردن و نمایش سریع ترین رکورد سرعت در طی بازه ی زمانی مشخص را ارایه می دهد.علاوه بر اینها این شیشه جادویی قادر است تا با استفاده از داده های بدست آمده از رکوردهای قبلی ماشین های سه بعدی را در جاده به تصویر کشیده و به عنوان رقیب در جلوی ...

  • گیم ایرانی در برزخ فرهنگ و صنعت
    بیش از 6 سال است که تولید بازی رایانه ای در ایران به فرآیندی فرهنگی و جدی تبدیل شده ، فرآیندی که بیشتر با حمایت دولت و تشکیل مجموعه ای تحت عنوان بنیاد ملی بازی های رایانه ای شکل گرفته است. به گفته دست اندرکاران این مجموعه، دراین سال ها بیش از 200 بازی ایرانی در گونه های (ژانر) مختلف و با حمایت مستقیم و غیر مستقیم بنیاد یادشده تولید و در مواردی مجال عرضه پیدا کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند عرصه بازی های رایانه ای در ایران همچنان با ساختار صنعتی گیم در دنیا فاصله دارد و صرف تولید و ...

  • سند بازی های رایانه ای در انتظار تصویب
    سند راهبردی توسعه بازی های رایانه ای پس ازگذشت 2 سال ، همچنان در انتظار تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است. دکتر بهروز مینایی رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفت و گو با خراسان با اعلام این مطلب افزود: سند راهبردی توسعه بازی های رایانه ای در واقع نقشه جامع صنعت تولید بازی های رایانه ای است که در آن ماموریت های ویژه ای برای پیشرفت این عرصه پیش بینی شده است و درواقع نقشه راه توسعه این صنعت در کشور و رسیدن به جایگاه مطلوب جهانی است .وی ادامه داد: این سندبنابه خواست شورای عالی ...

  • صنعت گیم در ایران
    بودجه صنعت گیم یک بیستم نیاز !چالشی به نام کپی رایت سال هاست بازی های پرجنب و جوش کودکانه جای خود را به بازی های رایانه ای داده اند با این تفاوت که بازی های رایانه ای جایگاهی فراتر از سرگرمی صرف دارد و علاوه بر این جنبه، در عین حال به عنوان یک رسانه مهم و استراتژیک که مفاهیم مورد نظر سازندگانشان را به درون خانواده ها و ذهن و فکر مخاطبانش می برد شناخته شده است؛ به طوری که صاحب نظران این عرصه پیش بینی می  کنند که از سال ۲۰۲۰ رسانه  ...

  • صنعت گیم در ایران
    بودجه ساخت بازی های رایانه ای یک بیستم نیاز !چالشی به نام کپی رایت سال هاست بازی های پرجنب و جوش کودکانه جای خود را به بازی های رایانه ای داده اند با این تفاوت که بازی های رایانه ای جایگاهی فراتر از سرگرمی صرف دارد و علاوه بر این جنبه، در عین حال به عنوان یک رسانه مهم و استراتژیک که مفاهیم مورد نظر سازندگانشان را به درون خانواده ها و ذهن و فکر مخاطبانش می برد شناخته شده است؛ به طوری که صاحب نظران این عرصه پیش بینی می  کنند که از سال ...

  • بررسی بازینامه برترین بازی های ایرانی
    بازینامه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بازی است، بخشی که بمانند ریشه عمل می‌کند و اگر قوی و مستحکم نباشد، بقهٔ بخش‌ها هرچقدرهم که قوی باشند، درخت یا بازی بر روی زمین خواهد افتاد. متاسفانه شرکت‌ها و استودیوهای بازی سازی در ایران اصولاً به این بخش مانند یک بخش خیلی ساده نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند هر کسی که تعریف سناریو نویسی و ساختار سه پرده ای را بداند می‌تواند بازینامه نویس خوبی شود، بله بازینامه نویس خوبی می‌شود که بمانند دیگر بازینامه نویسها از قوانین تکراری وکلیشه ای استفاده می‌کند. بازینامه ...

  • بررسی بازینامه برترین بازی های ایرانی
    بازینامه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بازی است، بخشی که بمانند ریشه عمل می‌کند و اگر قوی و مستحکم نباشد، بقهٔ بخش‌ها هرچقدرهم که قوی باشند، درخت یا بازی بر روی زمین خواهد افتاد. متاسفانه شرکت‌ها و استودیوهای بازی سازی در ایران اصولاً به این بخش مانند یک بخش خیلی ساده نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند هر کسی که تعریف سناریو نویسی و ساختار سه پرده ای را بداند می‌تواند بازینامه نویس خوبی شود، بله بازینامه نویس خوبی می‌شود که بمانند دیگر بازینامه نویسها از قوانین تکراری وکلیشه ای استفاده می‌کند. بازینامه ...

  • بی‌توجهی صنعت گیم را تهدید می‌کند
    تولیدکننده بازی رایانه‌ای "طلای سیاه" با یادآوری اینکه عرصه گیم کشور در دهه اخیر در زمینه تولید پیشرفت شگرفی داشته است،گفت: در صورت بی‌توجهی به این عرصه در آینده نزدیک تولید بومی بازی رایانه‌ای با مخاطرات جدی روبه رو می‌شود.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "شهاب کشاورز" به بازی رایانه ای به عنوان صنعتی نوپا در کشور اشاره کرد و افزود: نمی توان بازی رایانه ای را به عنوان بسته فرهنگی معرفی کرد چرا که تولیدات گیم  و ارایه آن به بازار جنبه اقتصادی و ...

  • نقد بازی‌های ضداسلامی در نمایشگاه قرآن کریم
    گروه فضای مجازی: بازی‌های ضداسلامی با حضور کارشناسان متخصص در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نقد و بررسی می‌شود. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان اوقاف و امور خیریه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با حضور کارشناسان، تبعات و آثار منفی و اهداف پلید فیلم‌های هالیوودی ضد ایرانی و بازی‌های رایانه‌ای ضد اسلامی را برای بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. اصلی‌ترین هدف از این جلسات، معرفی بازی‌ها به کودکان و نوجوان است چرا که نوجوانان بیشترین مخاطبان بازی‌های ...

  • رونمایی از سایت بازی پروانه
    در حالی که شمارش معکوس برای فروش و توزیع بازی رایانه ­ای پروانه آغاز شده است، سایت تخصصی و رسمی این بازی در فضای اینترنت آغاز به فعالیت کرد.  بازی کامپیوتری پروانه توسط اعضای استودیوی بازی‌سازی BeardedBird و موسسه کاظمیون تولید شده است. این مجموعه‌ها با هدف ساخت یک بازی ایرانیِ فاخر و در شأن بازیکن داخلی‌ و مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی اقدام به طراحی و ساخت جهانی جدید تحت عنوان "گیتیما" نموده‌اند. بازی «پروانه؛ میراث نگهبانان نور» در شهری به نام «ناریا» اتفاق ...

 

تبلیغات

Featured Links:
ایکس کام طراحی وب سایت ، ثبت دامنه ، میزبانی وب ، مشاور تبلیغات اینترنتی ، تبلیغ در گوگل XCOM.IR
انحمن های تخصصی فناوری اطلاعات Tehranuورود به انجمن

کاربران آنلاین


0 کاربر آنلاین و 2 میهمان آنلاین | نمایش همه